Reklamační řád | Wilier
Košík CZK 0 Do dopravy zdarma zbýva 9999,- Kč

Reklamační řád

Datum: 26.4. 2023

ÚVODNÍ USTANOVENÍ

Reklamační řád se vztahuje na zboží, které bylo zakoupeno na eshopu www.wilier.cz a právo z vadného plnění bylo uplatněno v zákonné lhůtě.


Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že věc při převzetí nemá vady. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu či vadu musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy a následném převzetí věci anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

 

Za rozpor s kupní smlouvou nebo za vadu zakoupeného zboží nelze považovat a právo z vadného plnění nelze uplatnit v následujících případech:


 - změna vlastností zakoupeného zboží vznikla v důsledku opotřebení či nesprávného používání, nesprávného zásahu a mechanického poškození,

- změna vlastností zakoupeného zboží vznikla v důsledku neprovádění běžné údržby nebo v důsledku jejího nesprávného provedení,

- reklamace se týká vady, pro kterou byla sjednána nižší cena,

- zboží s prošlou záruční dobou.


UPLATNĚNÍ REKLAMACE

Pokud chce kupující uplatnit právo z vadného plnění, musí reklamované zboží doručit ideálně spolu s kopií dokladu o zakoupení zboží a podrobným popisem závady na adresu:


KCK Cyklosport-Mode s.r.o.

Bartošova ulice 348

765 02 Otrokovice


Balík označí viditelně: reklamace Wilier


V případě dotazů nás kontaktujte: slavik@kckcyklosport.cz 


Kupující je povinen prokázat, že nárok na vyřízení reklamace je oprávněný, tedy prokázat čas uskutečnění koupě.


Kupující odpovídá za to, že reklamované zboží je předáno k vyřízení reklamace ve stavu odpovídajícím obecným zásadám hygieny. V opačném případě je prodávající oprávněn odmítnout přijetí zboží k reklamaci. Je však třeba dbát na to, aby se údržbou (např. praním) reklamovaného zboží nezměnil charakter reklamované vady.

 

ZÁRUČNÍ DOBA

 

Lhůta pro uplatnění práva z vadného plnění je 24 měsíců a počíná běžet od okamžiku převzetí zboží kupujícím.  Právo z vadného plnění zanikne, nebylo-li uplatněno v záruční době.

 
Vyřídí-li se reklamace opravou zboží, staví se lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění na dobu od uplatnění práva na odstranění vady z vadného plnění do doby, kdy je kupující povinen opravené zboží převzít.


VYŘÍZENÍ REKLAMACE

Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení, ve kterém je uveden datum a čas uplatnění práva z vadného plnění, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

 

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit. 


Kupující nemůže bez souhlasu prodávajícího předat zboží během záruční doby k opravě třetí osobě. V takovém případě ztrácí kupující nárok na bezplatné provedení opravy.


Nevyzvedne-li si kupující reklamované zboží do 6 měsíců od vyznačeného data a byl-li alespoň jednou vyzván prodávajícím k převzetí zboží, má prodávající právo zboží zlikvidovat.


ODSTRANITELNÉ VADY

Vady, jejichž odstraněním neutrpí vzhled, funkce a kvalita zboží a oprava může být provedena ve stanovené lhůtě, jsou vady odstranitelné. Posouzení charakteru vady přísluší prodávajícímu. 

V případě odstranitelné vady se může kupující domáhat buď opravy, nebo doplnění toho, co chybí, anebo přiměřené slevy z ceny. V případě, kdy kupující nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má kupující právo na dodání nové věci nebo výměnu součásti, případně může odstoupit od smlouvy.


NEODSTRANITELNÉ VADY

Vady, které nelze odstranit a brání řádnému užívání zakoupeného zboží, jsou vady neodstranitelné. Kupující je oprávněn požadovat výměnu zboží nebo od smlouvy odstoupit.
V případě jiné neodstranitelné vady, která však nebrání v užívání věci a nepožaduje-li kupující výměnu věci, vzniká kupujícímu právo na přiměřenou slevu z ceny zboží.

  

MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÉHO SPORU


1. Vážený spotřebiteli, jestli se domníváte, že jsme Vás poškodili, nebo nedostáli svým závazkům, pište na naši emailovou adresu: slavik@kckcyklosport.cz

2. Jestli se nám nepodaří spor vyřešit přímo, na základě zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, máte také právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu.

3. Subjektem (ADR) mimosoudního řešení spotřebitelských sporů mezi obchodníkem a spotřebitelem, je Česká obchodní inspekce, nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu, viz http://www.mpo.cz/dokument169867.html

4. U České obchodní inspekce, má spotřebitel možnost podat návrh prostřednictvím on-line formuláře, dostupného na internetových stránkách České obchodní inspekce: https://adr.coi.cz/cs

 5. Spotřebitel může podat návrh u České obchodní inspekce nebo pověřeného subjektu nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.

6. Spotřebitel může podat návrh také prostřednictvím platformy mimosoudního řešení spotřebitelských sporů EU, která je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS. Návrh zde může podat jenom spotřebitel žijící v EU na obchodníka se sídlem v EU.

7. Jestliže sporné strany nejsou spokojené s kvalitou mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a domnívají se, že v průběhu řízení došlo k porušení Pravidel pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, mohou podat stížnost na adresu Ministerstva průmyslu a obchodu nebo na emailovou adresu adr@mpo.cz.

8. V případě přeshraničních sporů pomáhá spotřebitelům v přístupu k příslušnému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Evropské spotřebitelské centrum Česká republika.

9. Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany nesou samy.