Nízká váha musí být pod kontrolou. Vyrobit lehký rám je jednoduché, ale vyrobit lehký rám s prvotřídním výkonem a jízdními vlastnostmi je otázka dlouhého vývoje a mnoha let zkušeností.
Kolo VERTICALE SLR je nejlepším příkladem toho, co umíme a co jsme dokázali, je to závodní kolo s téměř o 10% nižší hmotností oproti předchozímu modelu Wilier ZERO SLR, větší odezvou a vynikající úrovní výkonu. Kolo VERTICALE SLR je dnes skvělou vizitkou značky Wilier, to nejlepší od prvotřídního výrobce jízdních kol z Itálie.
Nový VERTICALE SLR v barvě HULK GREEN si můžete prohlédnout u nás na prodejně.
K výrobě superlehkého rámu určeného do těch nejtěžších stoupání je výchozím bodem použití nejkvalitnějších surovin, které dají základ pro vznik projektu soustředícího se na špičkový výkon. Není to jen materiál, ale je to určitě první díl skládačky, na němž je založen úspěch celého projektu. Pokud mluvíme o kompozitním materiálu, není to jen o určité kombinaci pryskyřice a výztuže, ale o různých materiálech složených z různých typů uhlíkových vláken. Pro model VERTICALE SLR jsme konkrétně použili 3 typy vláken, které vyrábí japonská společnost TORAY, která je světovým lídrem na trhu s uhlíkovými vlákny.
Zatímco vlákna
T800 a T1100 se vyznačují extrémně vysokou pevností v tahu, vlákna
M46JB dodávají rámu vynikající torzní tuhost. Uhlíková vlákna jsou impregnována speciálními epoxidovými pryskyřicemi a připravena pro použití v předimpregnovaných vláknech označovaných jako pre-preg, které jsou následně rozřezány na více než 400 dílů a tvarů. Použití nových technologií umožňuje vkládat předtvarované materiály do formy, přičemž tento proces umožňuje přesné vytvrzení rámu. Tento technický termín se označuje jako proces transformace, který vede k optimálnímu vytvrzení pryskyřice a tím k dosažení nejlepších možných vlastností rámu.
Další novinkou, která stojí za inovativním výrobním procesem kola VERTICALE SLR, je systém
ACTIVE MOULDING, který se vyznačuje použitím tzv. speciálních pěnových polymerních protiforem, které se přizpůsobují materiálům v průběhu vytvrzování a tím se materiály lépe propojují a vytvrzují.
Nový systém upínání sedlovky šikmo zdola nám umožnil snížit hmotnost v tomto místě rámu oproti modelu Zero SLR. Sedlovka má nově
integrovaný držák pro umístění zadního světla nebo závodního čísla a je možné si vybrat mezi offsetem 0° a -15° mm. Další významnou a zásadní novinkou je
držák přesmykače, který již není nýtován k rámu, ale
montován a je možné změnit jeho pozici. Díky tomu se podařilo snížit hmotnost držáku a můžete si vybrat ze dvou pozic. Pro kliky s převodníky 50-34 až 53-39 ve spodní pozici a pro kliky s nadrozměrnými převodníky až 55 nebo 56 zubů podle potřeby našich týmů ve World Tour v horní pozici. Nově je také tvarována patka přehazovačky, která svým speciálním tvarem zaručuje vysokou tuhost a vyšší spolehlivost.
Nová závodní geometrie je velkou změnou oproti původnímu ZERO SLR. Zaměřili jsme se na to, co cyklistu zajímá nejvíce, a to pozice rukou vůči středové ose klik. Výsledkem je změna geometrie rámu a řídítek. U velikostí XS a S byla geometrie mírně zkrácena, zatímco u velikostí XL a XXL oproti klasickým velikostem mírně prodloužena. U geometrie řídítek jsme se zaměřili na pozice, které jsou pro cyklisty nejvýkonnější. Hlavní změny se týkají úhlu, dosahu a sklonu řídítek. Zejména úhel představce byl změněn vůči objímce vidlice, který se pohybuje od 7,5 až do 10 stupňů. Zvláštní pozornost jsme věnovali také vzdálenosti mezi středovou osou klik a úchopem řídítek, který jsme pojmenovali jako
ACCU-FIT. Tento vývoj a výzkum probíhal v úzké spolupráci s týmem
Groupama – FDJ.
Nové integrované řídítka
V BAR jsou vyrobena z karbonového monokoku a mají zcela nový design, váží přibližně
310 gramů. Na první pohled vás zaujme speciální tvar s odlišnou šířkou řídítek. Pokud se na ně podíváte zepředu,
je úchop řídítek ve spodní části rozšířen. Tento zvláštní tvar byl navržen tak, aby poskytoval řešení potřeb profesionálů, kteří sezónu co sezónu hledají optimální aerodynamická řešení, které odpovídají pravidlům a normám stanovených UCI. Rozdíl mezi horní a spodní částí řídítek je
30 mm.
Snaha o snížení celkové hmotnosti řídítek nás vedla k
vývoji držáku cyklocomputeru, vyrobeného výhradně z hliníku, který se na rozdíl od svého předchůdce
zasune do řídítek a je upevněn pomocí dvou otvorů na šrouby. Také utažení představce je přepracované. Šrouby se utahují na dvou hliníkových vložkách, což je řešení, které zlepšuje rozložení síly na šrouby. Zadní část představce je zakončena pryžovou vložkou, která zabraňuje pronikání nečistot do představce, čímž se dlouhodobě zachovává jejich spolehlivost. Řídítka V-BAR jsou stejně jako ostatní monokoková řídítka z řady Wilier
kompatibilní s našimi dalšími prémiovými koly. K dispozici jsou v šesti velikostech, dvě s šířkou 370/400 mm s představcem 90 nebo 100 mm a čtyři s šířkou 390/420 mm a s představci 110, 120, 130 a 150 mm.
Asymetrická zadní vidlice má za úkol
zlepšit hmotnost a výkon zdánlivě jednoduché části kola. Zachovali jsme charakteristický asymetrický tvar. Strana s brzdovými třmeny byla zesílena, naopak pravá podsedlová vzpěra je tenčí a lehčí. Novinkou je levá vzpěra vidlice, která je zkroucená. Tento tvar zajišťuje větší pevnost při jízdě zatáčkami a lepší odolnost vůči silám působícím na třmeny při brždění.
Rychlé stoupání a klesání s naprostou jistotou. Kvalita jízdy při vysokých rychlostech je nesporná a profesionální jezdci týmu
Groupama FDJ nám ji zaručují.
David Gaudu: "Všichni cítíte, že kolo VERTICALE SLR bylo navrženo tak, aby reagovalo právě na náročné stoupání a vy doslova tancujete v pedálech. Vrací vám přesně to, co mu dáváte a vy cítíte, že máte při technických sjezdech vše pod naprostou kontrolou, a to je velmi důležité, protože cyklista musí svému kolu plně důvěřovat. Je to skutečně vynikající kolo pro těžké horské etapy. Bude mým spolehlivým společníkem po celou dobu Tour de France a nemohu si ho vynachválit. Těším se, až jej vyzkouším během horských etap právě na tomto nejtěžším a nejkrásnějším etapovém závodě."
Lenny Martinez: "VERTICALE SLR je skvělé kolo, zejména pro mě, protože jsem vrchař. Je lehčí než FILANTE SLR a opravdu dobře reaguje na vaše podněty, když se cesta začne zvedat. Jakmile se postavíte do pedálů, reaguje okamžitě, jak bylo vidět na závodě Mercan' Tour Classic, který jsem na tomto kole ještě ve verzi prototypu vyhrál. Jsem přesvědčen, že to hrálo velkou roli v tomto vítězství."
Harold Tajeda, jezdec týmu Astana Qazaqstan: "Wilier Triestina vytvořil velmi rychlé a lehké kolo, které je ideální pro náročné horské etapy, které mi nejvíce vyhovují. Skvělá jsou nová řídítka, které umožňují ovládat kolo ve sjezdech a díky tomu si kolo zachovává velmi dobrou stabilitu, přilnavost a také má skvělou aerodynamiku. V každé zatáčce cítíte tuhost a lehkost, která vám umožňuje mít kolo plně pod kontrolou. Nový VERTICALE SLR se mi opravdu líbí, je to skvělé kolo, na kterém není nic navíc a vše je přitom na svém místě. S tímto kolem jsem velmi spokojený."